Over VPS
Ons verhaal
VPS is een betrokken administratie- en advieskantoor in Terneuzen. Onze persoonlijke benadering en het directe contact met onze klanten vinden wij erg belangrijk en staat bij ons voorop.
Persoonlijk en betrokken’ zijn woorden die ons als kantoor en persoon typeren. Wij hechten veel waarde aan het meedenken met de klant. Dat zult u als (nieuwe) klant dan ook direct ervaren als u voor ons kiest. Dankzij een goede en efficiënte verwerking van uw bedrijfsadministratie zorgen we ervoor dat u goed inzicht krijgt in de financiële situatie van uw bedrijf.
Wat we doen
VPS Administratie en Advies verzorgt de financiële- en salarisadministratie van MKB-ondernemingen, zorgt voor het juist en tijdig indienen van de belastingaangiftes en begeleidt en adviseert bedrijven bij financiële en fiscale vraagstukken. Denk hierbij aan investeringstrajecten, bedrijfsovernames of het aannemen van personeel. Daarnaast weten veel particulieren klanten ons te vinden om jaarlijks de aangifte inkomstenbelasting in te dienen, of juist alleen wanneer er zich iets bijzonders heeft voorgedaan, zoals de aankoop van een nieuwe woning of het oversluiten van de hypotheek. Dit zijn dé momenten dat de aangifte namelijk net iets meer aandacht en kennis vergt.

Waar het ooit begon
‘We weten het nog precies, op 1 maart 2011 wilden we onze nieuwe onderneming laten inschrijven bij de Kamer van Koophandel in Terneuzen, maar omdat we eerst een afspraak moesten maken werd dit verschoven naar 3 maart’.
Zo werd op 3 maart 2011 ‘Mobach & Van Poecke Administratie & Advies’ ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, later omgedoopt in Van Poecke & Schobben Administratie & Advies kortom ‘VPS Administratie en Advies’.
‘We begonnen met 3 klanten’
Binnen één jaar hadden we via mond-tot-mond reclame een klantenbestand van 20 MKB-ondernemingen. Daarna ging het snel en sinds een aantal jaren bedient VPS Administratie en Advies zo’n 100 verschillende middel- en kleine ondernemingen die actief zijn in verschillende branches’
‘We zijn inmiddels met z’n drieën’
In de afgelopen 13 jaar is er veel veranderd. Zo wordt er steeds meer digitaal en online gewerkt. Hierop is de werkwijze van VPS Administratie en Advies goed afgestemd. Zij faciliteren al sinds het begin klanten met wat zij zelf kunnen en willen doen. De online mogelijkheden met boekhouden in de ‘Cloud’, het koppelen en rechtstreeks inlezen van bankmutaties, het rechtstreeks verwerken van in- en verkoopfacturen via e-mail, zijn allemaal voorbeelden van hoe de techniek het werk laagdrempeliger heeft gemaakt voor klanten.
Omdat het kantoor de overstap naar de ‘Cloud’ al had gemaakt, en we al werkten met digitale dossiers, was het in de Corona periode geen probleem om onze klanten vanaf thuis te kunnen helpen.
‘Wij zijn blij dat persoonlijk contact weer mogelijk is’
Het gedeeltelijk vanuit huis werken heeft ook voordelen. Maar je merkt toch dat klanten de mogelijkheid van een persoonlijk contact op prijs stellen. Op dit moment worden de mogelijkheden gecombineerd en wordt er zowel vanuit huis als op kantoor gewerkt.
In het verzamelpand aan de Haarmanweg 53 in Terneuzen huurt VPS Administratie en Advies 2 kantoren op de 2e verdieping waar klanten op afspraak welkom zijn.
Meet the Team

Helga Schobben
Specialist in administratieve & fiscale oplossingen
Bij VPS administratie en advies is Helga een vaste waarde: deskundig, betrokken en altijd met een scherp oog voor detail. Met haar kennis en ervaring helpt ze klanten graag met hun financiële vraagstukken, terwijl ze tegelijkertijd zorgt voor een prettige en persoonlijke samenwerking.
Buiten het werk is Helga een levensgenieter. Ze heeft een grote liefde voor muziek; ze speelt piano en zingt graag. Daarnaast is ze sportief en actief, met wielrennen en hardlopen als favoriete bezigheden. Haar trouwe viervoeter Harvey is daarbij nooit ver weg – samen genieten ze regelmatig van lange wandelingen op het strand.
Met haar enthousiasme en toewijding is Helga niet alleen een waardevolle collega, maar ook een fijne gesprekspartner voor iedereen die bij VPS administratie en advies binnenloopt.
Nathalie van Poecke
Specialist in administratieve & fiscale oplossingen
Met een passie voor cijfers én mensen zorg ik ervoor dat administratie niet alleen klopt, maar ook begrijpelijk blijft. Bij VPS Administratie help ik particulieren en ondernemers met hun financiële zaken, altijd met een persoonlijke aanpak. Ik vind het belangrijk dat klanten zich gehoord voelen en weten waar ze aan toe zijn.
Naast mijn werk geniet ik van muziek maken – ik speel saxofoon in een band en loop met de harmonie in de carnavalsstoet. Ook ben ik graag buiten, samen met mijn hond Cody, die af en toe gezellig mee naar kantoor komt. Daarnaast ben ik veel op stal te vinden bij onze paarden, waar ik geniet van de rust en het buitenleven. Die afwisseling tussen werken met cijfers en mijn tijd buiten maakt mijn dagen compleet.
Wie weet komt u niet alleen mij, maar ook Cody een keer tegen bij VPS Administratie!


Nathalie van Poecke
Specialist in administratieve & fiscale oplossingen
Met een passie voor cijfers én mensen zorg ik ervoor dat administratie niet alleen klopt, maar ook begrijpelijk blijft. Bij VPS Administratie help ik particulieren en ondernemers met hun financiële zaken, altijd met een persoonlijke aanpak. Ik vind het belangrijk dat klanten zich gehoord voelen en weten waar ze aan toe zijn.
Naast mijn werk geniet ik van muziek maken – ik speel saxofoon in een band en loop met de harmonie in de carnavalsstoet. Ook ben ik graag buiten, samen met mijn hond Cody, die af en toe gezellig mee naar kantoor komt. Daarnaast ben ik veel op stal te vinden bij onze paarden, waar ik geniet van de rust en het buitenleven. Die afwisseling tussen werken met cijfers en mijn tijd buiten maakt mijn dagen compleet.
Wie weet komt u niet alleen mij, maar ook Cody een keer tegen bij VPS Administratie!

Mandy van der Bent
Medewerker jaarrekeningen
Mijn naam is Mandy van der Bent en ik ben 35 jaar. Ik ben 14 jaar getrouwd met Chris en samen zijn wij de trotse ouders van twee meisjes. Sinds april 2024 versterk ik het team van VPS Administratie.
Ik heb altijd al affiniteit gehad met boekhouden en cijfers en ben heel blij dat ik nu de kans krijg hiervan mijn werk te maken. Bij indiensttreding ben ik gelijk begonnen met een training gericht op jaarrekeningen via branchevereniging NOAB. Ik heb de training succesvol afgerond. Op dit moment schaaf ik mijn basiskennis op het gebied van boekhouden bij en maak ik kennis met de verschillende softwarepakketten. Ik hoop nog veel praktische opleidingen te mogen volgen om mijn kennis te verbreden. Dit steunt mij erg in het uitvoeren van mijn werk. Er wordt goed met mij meegedacht en alle handvaten aangereikt om van deze carrière switch een succes te maken. Deze nieuwe uitdaging zie ik dan ook vol vertrouwen tegemoet.
Eerder ben ik werkzaam geweest als reinigingsmedewerker endoscopie in het ziekenhuis, met deze achtergrond in een nauwkeurig en verantwoordelijke omgeving denk ik dat ik een scherp oog voor detail en een groot gevoel voor zorgvuldigheid meeneem. Dit sluit perfect aan bij de hoge standaarden die wij stellen in ons werk.



Wij denken altijd in oplossingen!
Bent u benieuwd wat VPS Administratie en Advies voor kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.

VPS administratie en advies
Privacy verklaring
NOAB leveringsvoorwaarden
Adres
Mr. F.J. Haarmanweg 53
4538 AN Terneuzen